V našem systému je možné využít prodej zboží přes pokladnu.
Hlavní pokladna je dostupná v sekci Pokladna / Pokladna. Pro přístup je nutné nastavit pokladnu v sekci Nastavení / Pokladna. V prvním informativním řádku pokladny jsou kromě hlavního menu dostupné následující informace:
- Obsluha – Jméno přihlášeného uživatele.
- Skupina (pouze pokud je pokladna zařazena do skupiny) – Název skupiny, o skupinách se dozvíte více v sekci Nastavení / Pokladny (skupiny).
- Měna – Měna pokladny.
- Částka v pokladně – Aktuální částka, která se ve Vaší pokladně nachází (peníze přijaté pouze v hotovosti). Pokud jste ve skupině, která má nastavenou možnost „Společný stav pokladny pro celou skupinu“, tak se zde zobrazuje stav celé skupiny.
- Denní tržba – Celková denní tržba pokladny (peníze přijaté v hotovosti i kartou). Tato hodnota se každý den automaticky nuluje.
Hlavní menu pokladny
Hlavní menu najdete v prvním informativním řádku pokladny pod ikonou .
Po rozkliknutí této ikony dostanete na výběr následující možnosti:
- Přidat slevu – Tato možnost je dostupná pouze pokud v košíku máte vložený nějaký produkt. Po kliknutí na tuto možnost se Vám otevře nové okno, ve kterém vyberete, zda se jedná o procentuální nebo fixní slevu a zadáte přesnou hodnotu slevy. Po uložení se Vám sleva přidá do košíku jako nová položka. Pokud vyberete procentuální slevu, přidá se do košíku nová položka a tato sleva se zároveň propíše ke všem položkám v košíku.
- Stav pokladny – Odkaz do nastavení konkrétní pokladny (V případě skupiny i možnost přejít do nastavení skupiny).
- Poslední účtenky – Rychlý přehled posledních deseti účtenek vytvořených Vaší pokladnou. Kompletní přehled účtenek je k dispozici po kliknutí na Zobrazit vše nebo v sekci Pokladna / Účtenky.
- Uzávěrka - Po výběru funkce Uzávěrka se Vám otevře nové okno. ve kterém vyplníte požadované parametry pro export uzávěrky.
Jedná se o následující parametry:- Nadpis – Možnost nastavit vlastní nadpis konkrétní uzávěrky.
- Datum od – Budou vyexportovány účtenky vytvořené od tohoto datumu.
- Datum do – Budou vyexportovány účtenky vytvořené do tohoto datumu.
- Způsob platby – Možnost specifikovat, které účtenky chcete exportovat. Vpřípadě, že nevyberete žádnou možnost, vyexportují se všechny účtenky jak zaplacené hotově, tak kartou.
Po vyexportování se Vám otevře možnost tisku vyexportované uzávěrky, která bude obsahovat informace o účtenkách na základě vstupních parametrů.
Uzávěrka obsahuje základní informace, přehled účtenek, soupis sazby DPH (v případě, že jste plátce DPH), detailní informace o slevách, rozpis přijaté tržby v hotovosti / kartou a finální stav pokladny.
Pod hlavním informativním řádkem se nachází hlavní část pokladny, která je rozdělena do dvou částí. V levé části vidíte přehled produktů, které se aktuálně v pokladně nachází, včetně výsledné ceny a tlačítka Zrušit a Potvrdit.
Pravá část slouží hlavně k přidávání nových produktů. Ve vyhledávacím poli lze vyhledat jakýkoliv produkt, který máte nadefinovaný v sekci Produkty / Přehled a to podle názvu, kódu nebo EAN kódu.
Pod vyhledávacím polem se Vám zobrazí nalezené produkty včetně základních informací. Pokud potřebujete zjistit podrobnější informace o nalezeném produktu, klikněte na ikonku lupy v daném produktu. Otevře se Vám nové okno s kompletními informacemi o produktu.
Po přidání produktu do pokladny dojde k odečtení kusů ze skladu. Může se stát, že potřebujete produkt naskladnit, například při vrácení zboží zákazníkem. To je možné udělat tak, že při editaci produktu v pokladně zadáte zápornou hodnotu. Pokud přidáváte produkt, který není skladem (má hodnotu skladu menší, než je minimální objednatelné množství), systém se Vás zeptá, zda se jedná o vrácení produktu, Pokud vyberete možnost Ano, vloží se produkt se zápornou hodnotou počtu kusů a produkt se automaticky naskladní.
Po přidání produktu do pokladny dojde k odečtení kusů ze skladu. Může se stát, že potřebujete produkt naskladnit, například při vrácení zboží zákazníkem. To je možné udělat tak, že při editaci produktu v pokladně zadáte zápornou hodnotu. Pokud přidáváte produkt, který není skladem (má hodnotu skladu menší, než je minimální objednatelné množství), systém se Vás zeptá, zda se jedná o vrácení produktu, Pokud vyberete možnost Ano, vloží se produkt se zápornou hodnotou počtu kusů a produkt se automaticky naskladní.
Editace položky v pokladně
Položky v pokladně lze upravit a to tak, že kliknete na požadovaný záznam v levé části pokladny. V pravé části pokladny se Vám otevře možnost editace, kde je možné upravit Množství, Cenu za kus (včetně DPH), Procentuální slevu dané položky nebo položku můžete z košíku vymazat.
Potvrzení pokladny
Po kliknutí na tlačítko Potvrdit se Vám otevře nové okno s celkovou částkou na zaplacení, přehled o aktuální pokladně a výběr způsobu platby.
Způsob platby Hotově
Po výběru této možnosti se Vám zobrazí taková zjednodušená kalkulačka, do které zadáte částku, kterou jste přijali a ukáže se Vám kolik peněz máte zákazníkovi vrátit.
Po potvrzení se Vám vytvoří nová účtenka a otevře se možnost tisku této účtenky. Vytvořená účtenka se zaeviduje a její pozdější vytisknutí je možné v sekci Pokladna / účtenky. Do Vaší pokladny (případně do pokladny skupiny) se připíše přijatá tržba, v případě platby v hotovosti se připíše přijatá částka i k částce v pokladně.
Kombinované platby
Užitečnou funkcí v naší pokladně jsou tzv. kombinované platby. Díky této funkci můžete zákazníkovi nabídnout možnost částečné úhrady v hotovosti a zbytek kartou.
Tuto funkci použijete tak, že po potvrzení pokladny vyberete možnost platby "Hotově", a do pole přijatá částka doplníte částku, kterou Vám zákazník za zboží zaplatí v hotovosti. Pokud je přijatá částka menší než požadovaná částka za zboží, zobrazí se Vám tlačítko doplatit kartou.
Po kliknutí na toto tlačítko bude zbytek částky uhrazen kartou. Pokud máte v nastavení pokladny aktivní terminál, spustí se komunikace s platebním terminálem.
Na účtence bude zobrazena jak platba v hotovosti, tak platba kartou. Do částky v pokladně se připíše pouze částka, která byla přijata v hotovosti.
Další sekce pokladny: