Propojení - Google

Propojení s Googlem je možné v sekci Propojení a podsekci Google.

Google analytics

Pro připojení nového účtu se službou Google analytics klikněte na tlačítko Připojit Google účet.

Budete přesměrováni do přihlašovací sekce Googlu. Přihlášením se Váš účet propojí s Googlem. Přihlášení je trvalé, takže zůstanete propojeni i po odhlášení z administrace.

Po přihlášení budete přesměrováni zpět do Vaší administrace. Nyní by se Vám měla otevřít k nastavení položka Dostupné účty. V této položce je nutné vybrat konkrétní Google analytics účet.

Návštěvy Vašeho e-shopu se budou automaticky zaznamenávat do Vašeho Google analytics účtu. Statistiky o návštěvách jsou dostupné i přímo ve Vaší administraci a to v sekci Statistiky / Návštěvnost.

Google oznámil ukončení měření prostřednictvím Universal Analytics k 1.7.2023 v současné době však lze nastavit měření dat jak pro UA (Universal Analytics) tak pro nové V4. Lze nastavit obě měření najednou. Přehled ve statistikách lze přepnout pomocí filtrace.

Google Ads

Google Ads Vám pomůže oslovit zákazníky, kteří hledají e-shop jako je ten Váš. 

Pro správné propojení se službou Google Ads je potřeba vyplnit údaje AW-CONVERSION_ID AW-CONVERSION_LABEL, které získáte po založení kampaně v Google Ads.

Google Search console

Google search console je užitečným nástrojem pro ovládání a sledování zobrazení Vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání na Google. V administraci Vašeho e-shopu je možné nastavit položku Google značka, která slouží pro ověření vlastnictví. Google značku získáte po přihlášení do Google search console a následným vytvořením webové stránky s Vaší URL adresou.

Google feed

Kampaně přes Google se mohou zobrazit nejen ve vyhledávání, ale i skrz veškeré Google služby. Výstupem této sekce je feed , který je možné nahrát do služby Google Merchant Center - K dispozici máte URL adresy pro všechny aktivní jazykové verze.

Pokud vyberete možnost Přidat výrobce před název produktu, název produktu ve feedu bude složen z: název výrobce + název produktu.

Aby se produkt objevil na výstupním feedu je potřeba mít správně nastavenou hlavní kategorii produktu v Produkty / Kategorie (Propojení) a zároveň nastavenou dostupnost, která má v nastavení hodnotu "Doručení" větší než 0.

Pro urychlení generování nového feedu se nový feed generuje pouze v případě, že nebyl generovaný v předchozích 3 hodinách. V opačném případě se stáhne stávající feed.

Pro generování feedu je možné nastavit následující parametry:

  • Zakázat export z kategorií - Vyberte kategorie, které si nepřejete exportovat.

Výsledný feed je validní s požadavky Googlu.