Stavy objednávek

U objednávek je možné měnit jejich aktuální stav (např. Přijatá objednávka, Vyřizuje se, Odesláno, ...). Těmto stavům lze přiřadit určité vlastnosti. Pojďme se nejdříve podívat na přehled jednotlivých stavů a rozebrat si jednotlivé sloupce.

  • Pořadí - Určuje v jakém pořadí budou stavy objednávek zobrazovány. Pořadí se dá měnit tak, že najedete na konkrétní řádek a v posledním sloupci se Vám zobrazí ikonka , na které přidržíte levé tlačítko myši a přesunete záznam na požadovaný řádek. Změna tohoto sloupce se projeví po uložení.
  • Název stavu - Zobrazení stavu včetně barevného nastavení.
  • Zaplaceno - Zobrazení informace o tom, zda se objednávka při změně na tento stav označí jako zaplacená.
  • Odeslat přepravci - Zobrazení informace o tom, zda se při změně na tento stav automaticky vygeneruje sledovací číslo a štítek v případě napojení na dopravce.
  • Daňový doklad - Zobrazení informace o tom, zda se při změně objednávky automaticky vygeneruje daňový doklad.
  • Výchozí - Zobrazení informace o tom, zda se při vygenerování nové objednávky tento stav použije jako výchozí. Ano / ne (po kliknutí na tuto ikonu se daný stav aktivuje jako výchozí).

Nový stav přidáte tak, že kliknete na tlačítko Přidat a vyplníte název stavu. Po uložení se dostanete do editace právě přidaného stavu.

Editovat lze následující položky:

  • Název stavu - Název stavu objednávky ve všech aktivních jazycích. (např. Vyřizuje se, Odesláno, ...).
  • Označit jako zaplacenou - V případě zaškrtnutí budou všechny objednávky s tímto stavem označeny jako zaplacené.
  • Odeslat dopravci - V případě zaškrtnutí se po propojení s dopravcem automaticky vygeneruje sledovací číslo a štítek pro dopravce.
  • Přičíst produkty na sklad - Pokud je zaškrtnuto, po přenesení do tohoto stavu se všechny produkty přičtou na sklad. Toto můžete využít například při stavu "Stornována".
  • Vytvořit daňový doklad - V případě zaškrtnutí se po změně objednávky na tento stav automaticky vygeneruje daňový doklad.
  • Nezapočítávat do statistik – Při výběru této položky se všechny objednávky v tomto stavu nebudou započítávat do statistik. Využije se například pro storno stav, kdy nechcete stornované produkty zobrazovat ve statistikách.
  • Označit jako stornovaná – Určuje, zda se jedná o stornovaný stav objednávky.
  • Heureka košík API – status – V případě, že využíváte propojení se službou Heureka košík přes API, vyberte stav z výběru Heuréka stavů, který souhlasí s aktuálním stavem. Slouží pro správné spárování se stavem objednávky v Heuréka systému.
  • Barva - Stavy objednávek se pro lepší přehlednost odlišují barevným podbarvením, zde si tuto barvu můžete nadefinovat.