U objednávek je možné měnit jejich aktuální stav (např. Přijatá objednávka, Vyřizuje se, Odesláno, ...). Těmto stavům lze přiřadit určité vlastnosti. Pojďme se nejdříve podívat na přehled jednotlivých stavů a rozebrat si jednotlivé sloupce.
- Pořadí - Určuje v jakém pořadí budou stavy objednávek zobrazovány. Pořadí se dá měnit tak, že najedete na konkrétní řádek a v posledním sloupci se Vám zobrazí ikonka , na které přidržíte levé tlačítko myši a přesunete záznam na požadovaný řádek. Změna tohoto sloupce se projeví po uložení.
- Název stavu - Zobrazení stavu včetně barevného nastavení.
- Zaplaceno - Zobrazení informace o tom, zda se objednávka při změně na tento stav označí jako zaplacená.
- Odeslat přepravci - Zobrazení informace o tom, zda se při změně na tento stav automaticky vygeneruje sledovací číslo a štítek v případě napojení na dopravce.
- Daňový doklad - Zobrazení informace o tom, zda se při změně objednávky automaticky vygeneruje daňový doklad.
- Výchozí - Zobrazení informace o tom, zda se při vygenerování nové objednávky tento stav použije jako výchozí. Ano / ne (po kliknutí na tuto ikonu se daný stav aktivuje jako výchozí).
Nový stav přidáte tak, že kliknete na tlačítko Přidat a vyplníte název stavu. Po uložení se dostanete do editace právě přidaného stavu.
Editovat lze následující položky:
- Název stavu - Název stavu objednávky ve všech aktivních jazycích. (např. Vyřizuje se, Odesláno, ...).
- Označit jako zaplacenou - V případě zaškrtnutí budou všechny objednávky s tímto stavem označeny jako zaplacené.
- Odeslat dopravci - V případě zaškrtnutí se po propojení s dopravcem automaticky vygeneruje sledovací číslo a štítek pro dopravce.
- Přičíst produkty na sklad - Pokud je zaškrtnuto, po přenesení do tohoto stavu se všechny produkty přičtou na sklad. Toto můžete využít například při stavu "Stornována".
- Vytvořit daňový doklad - V případě zaškrtnutí se po změně objednávky na tento stav automaticky vygeneruje daňový doklad.
- Nezapočítávat do statistik – Při výběru této položky se všechny objednávky v tomto stavu nebudou započítávat do statistik. Využije se například pro storno stav, kdy nechcete stornované produkty zobrazovat ve statistikách.
- Označit jako stornovaná – Určuje, zda se jedná o stornovaný stav objednávky.
- Heureka Marketplace API – status – V případě, že využíváte propojení se službou Marketplace košík přes API, vyberte stav z výběru Heuréka stavů, který souhlasí s aktuálním stavem. Slouží pro správné spárování se stavem objednávky v Heuréka systému.
- Barva - Stavy objednávek se pro lepší přehlednost odlišují barevným podbarvením, zde si tuto barvu můžete nadefinovat.